64 Всесвітній газетний конгрес очима українських редакторів
Сергій Нагорнов, «Чернігівська Медіа Група», виконавчий директор департаменту преси, редактор газети «Объявления по средам»
Серед доповідачів, яких хотілося б особливо відзначити - Клер Бунстру, со-засновника та директора з розвитку компанії Layer, Нідерланди. Багато учасників Конгресу говорили, мовляв, контент один і ловити нашого читача потрібно на зручних йому платформах: принт, web, smartphone, планшет. Але Бунстра продемонструвала етос допомогою продукту компанії Layer, який перетворював звичайний глянцевий журнал в електронний гід з галереями фотографій, посиланнями на інтернет-магазини, відеопрезентації. Паперові сторінки, які потрібно розглядати з допомогою смартфона, на очах набували діджитал-складову, змушуючи читача більше часу витрачати на розглядання принт-версії. Це той рідкісний випадок, коли читачі, які отримали в руки смартфон, знову повертаються до друкованого варіанту і їм знову цікаво перегортувати його. За словами Клер, програму для обробки сторінок своїх видань уже придбало 8000 редакцій по всьому світу. Якщо чесно, хотілося б бути в першій сотні видань, які реалізують щось подібне в Україні. Наше видання Boom! якраз з тих, яким цей додаток не завадило б.
Відзначу також виступ Флоріана Бауера, засновника компанії Vocatus AG з Німеччини, який говорив про прагматичних речах, зокрема ціноутворенні. У ході Конгресу не раз звучала думка, що споживач ментально готовий платити за контент в інтернеті, але побудувати бізнес-модель, яка оптимально влаштує і споживача, і видавця на практиці виявляється непросто. Мені дуже сподобався приклад з ціноутворенням на підписку (друкованої версії і цифровий).
Vocatus AG консультувала одне видання, яке визначалося з ціноутворенням і проводило опитування переваг серед передплатників, пропонуючи варіанти з друкованою версією і без неї, і ось які результати вони отримали:
|
Ціна |
Вибір читачів |
цифровая підписка |
$59 |
16% |
друкована версія |
$125 |
0% |
друкована версія + цифровая підписка |
$125 |
84% |
З результатів видно, що варіант з друкованою версією за 125 $ можна прибирати, адже його ніхто все одно не вибрав, але коли ця пропозиція була прибрана, то результати опитування кардинально змінилися:
|
Ціна |
Вибір читачів |
цифровая підписка |
$59 |
68% |
друкована версія + цифровая підписка |
$125 |
32% |
Вартість житла
Вторичка: Шерстянка Рокосовського Центр
1-кімн. кв. от 20 000 от 25 000 от 28 000
2-кімн. кв. от 25 000 от 31 000 от 36 000
3-кімн. кв. от 30 000 от 40 000 от 50 000
4-кімн. кв. от 32 000 от 43 000 от 55 000
Але після конгресу мені захотілося інфографіки. У підсумку 3 години зусиль дизайнера перетворюють сумовиту таблицю в яскраву інформативну діаграму:
Можливо, це не найкращий приклад, і в таблиці залишити було б краще, але вже дуже руки свербіли. У підсумку ще зробили інфографіку і за іншими даними.
Леся Ганжа, Редакторский портал