• Головна
  • Повідомлення
  • Новини
  • 64 Всесвітній газетний конгрес очима українських редакторів

64 Всесвітній газетний конгрес очима українських редакторів

 


Сергій Нагорнов, «Чернігівська Медіа Група», виконавчий директор департаменту преси, редактор газети «Объявления по средам»



Серед доповідачів, яких хотілося б особливо відзначити - Клер Бунстру, со-засновника та директора з розвитку компанії Layer, Нідерланди. Багато учасників Конгресу говорили, мовляв, контент один і ловити нашого читача потрібно на зручних йому платформах: принт, web, smartphone, планшет. Але Бунстра продемонструвала етос допомогою продукту компанії Layer, який перетворював звичайний глянцевий журнал в електронний гід з галереями фотографій, посиланнями на інтернет-магазини, відеопрезентації. Паперові сторінки, які потрібно розглядати з допомогою смартфона, на очах набували діджитал-складову, змушуючи читача більше часу витрачати на розглядання принт-версії. Це той рідкісний випадок, коли читачі, які отримали в руки смартфон, знову повертаються до друкованого варіанту і їм знову цікаво перегортувати його. За словами Клер, програму для обробки сторінок своїх видань уже придбало 8000 редакцій по всьому світу. Якщо чесно, хотілося б бути в першій сотні видань, які реалізують щось подібне в Україні. Наше видання Boom! якраз з тих, яким цей додаток не завадило б.


Відзначу також виступ Флоріана Бауера, засновника компанії Vocatus AG з Німеччини, який говорив про прагматичних речах, зокрема ціноутворенні. У ході Конгресу не раз звучала думка, що споживач ментально готовий платити за контент в інтернеті, але побудувати бізнес-модель, яка оптимально влаштує і споживача, і видавця на практиці виявляється непросто. Мені дуже сподобався приклад з ціноутворенням на підписку (друкованої версії і цифровий).


Vocatus AG консультувала одне видання, яке визначалося з ціноутворенням і проводило опитування переваг серед передплатників, пропонуючи варіанти з друкованою версією і без неї, і ось які результати вони отримали:
 

 

Ціна

Вибір читачів

цифровая підписка

$59

16%

друкована версія

$125

0%

друкована версія + цифровая підписка

$125

84%


З результатів видно, що варіант з друкованою версією за 125 $ можна прибирати, адже його ніхто все одно не вибрав, але коли ця пропозиція була прибрана, то результати опитування кардинально змінилися:
 

 

Ціна

Вибір читачів

цифровая підписка

$59

68%

друкована версія + цифровая підписка

$125

32%

 

З 84% читачів, які були готові заплатити $ 125, залишилося всього лише 32%, решта перекочували в цифрову підписку за $ 59. Приклад наочно показує, що споживачам потрібно показувати варіант з «шарою».
 
На основі цього прикладу я запропонував в нашому відділі передплати разом з друкованою версією класифайд «Объявления по средам» додатково на електронну пошту передплатника висилати хоча б файл з оголошеннями (електронної версії газети у нас немає), а протягом найближчого часу розробити web-версію поточного номеру. Агентства нерухомості зацікавилися відразу, тому що для них критична доставка до 12.00.
 
Ну і звичайно не можна не відзначити глобальний звіт з інновацій в газетній індустрії у викладі Хуана Сеньйора, Innovation Media Consulting Group, Великобританія. Важко уявити, що все це можна реалізувати протягом одного людського життя, але я точно зрозумів, що на мій вік вистачить і ховати газетну медіаіндустрії, ой як рано. Мені особисто цей звіт дав дуже багато позитиву з приводу майбутнього газет.
 
Приїхавши додому, захотілося відразу хоч щось впровадити з почутого на конгресі. Вирішив, що почну з інфографіки. Ми готували оглядову статтю про ринок нерухомості в Чернігові, до якої підготували звичайну таблицю з цінами на квартири в різних районах міста в залежності від кількості кімнат. Якось так вона виглядала:

 

Вартість житла

 

Вторичка:   Шерстянка       Рокосовського           Центр

1-кімн. кв.    от 20 000           от 25 000             от 28 000

2-кімн. кв.    от 25 000           от 31 000             от 36 000

3-кімн. кв.    от 30 000           от 40 000             от 50 000

4-кімн. кв.    от 32 000           от 43 000             от 55 000


Але після конгресу мені захотілося інфографіки. У підсумку 3 години зусиль дизайнера перетворюють сумовиту таблицю в яскраву інформативну діаграму:




Можливо, це не найкращий приклад, і в таблиці залишити було б краще, але вже дуже руки свербіли. У підсумку ще зробили інфографіку і за іншими даними.




Леся Ганжа, Редакторский портал