• Головна
  • Повідомлення
  • Новини
  • Навіщо «Чернігівській медіагрупі» джаз-фестиваль?

Навіщо «Чернігівській медіагрупі» джаз-фестиваль?



Розповідає Ярослав Сухомлин, видавець «Чернігівської медіагрупи» (CMG):



 

У нас в компанії багато співробітників пов'язані з музикою і творчістю. Вже більше п'яти років ми організовуємо музичні івенти різного рівня: від простих клубних концертів до інтерактивних музичних конкурсів з випуском ліцензійних CD. Три роки тому мені здалося, що ми дозріли для джаз-фестивалю. Я подумав, у нас красивий, древнє місто, я люблю джаз, у нас є потужні медіаактиви, які допоможуть промотувати це подія, так чому б не організувати в Чернігові джаз-фестиваль? Так з'явився Chernihiv Jazz Open.
Ми не прив'язуємо фестиваль до якогось конкретного газетного бренду. Фестиваль пов'язаний з «Чернігівської медіагрупою» в цілому, працюють на нього всі наші медіаресурси – і друковані, й інтернет, і радіо. Останнє використовується більше для прямої реклами. У пресі крім анонсових макетів публікуються ексклюзивні інтерв'ю з відомими музикантами. А інтернет, в добавок до банерам і статтями, отримує унікальний відеоконтент: вірусні та анонсовие ролики, які непогано дивляться, а також відеопріглашенія музичних колективів, відеонарізку виступів із самого фестивалю.

 


Фестиваль Chernihiv Jazz Open виник спонтанно, тому скажу відверто: завдання, які ми зараз ставимо перед заходом, формувалися в процесі його розвитку.
 
Зараз можу говорити про такі результати Chernihiv Jazz Open для «Чернігівської медіагрупи»:

 

Зміцнення бренду CMG, як підприємства, що формує культурний ландшафт міста.
 

«Окультурення» читача. З цієї точки зору, джазовий фест – лише один захід з низки наших культурних проектів. У нас є великий проект «Зелена сцена» – творча майданчик прямо в центрі міста, де ми збираємо музикантів, художників, фотографів і створюємо нове культурний простір. Є маса інших проектів. Ми займаємося цим уже досить давно і системно. Створено спеціально Творче Агенство «ЧЄ Студіо» (www.chestudio.info), яке і веде культурний напрям. Ми намагаємося потроху змінювати культурний простір навколо себе. І таким чином змінюємо і своїх читачів/слухачів.


Корисні бізнесконтакти і контакти з ньюзмейкером. Джаз – музика непроста, інтелектуальна. І фестиваль збирає відповідну аудиторію - людей недурних, небідних, цікавих. Тому якщо говорити про конкретні плюсах для нашої компанії від такого заходу, то це, в першу чергу, величезна кількість нових бізнессвязей і знайомств. Вони, звичайно, не несуть прямої вигоди, але дозволяють ширше дивитися на свої можливості.
 

І є ще один нюанс – усередині компанії з'являються нові цінності і мотивація для співробітників. Мені здається, в житті підприємства рано чи пізно настає момент, коли запаси «внутрішнього пального» виснажуються. І компанія шукає нові смисли і цінності у своїй роботі. Багатьох наших «старих» співробітників фестиваль мобілізував, дозволив їм розкритися, дав відчуття причетності до чогось важливого.
 

 

Ресурси для старту
Фінансових ресурсів для старту знадобилося небагато. А ось тимчасових і людських – багацько. Найбільше часу йшло на переговори з партнерами. Головне, над чим працював я, доводив, що ми робимо захід серйозного рівня, за яке ні організаторам, ні партнерам не буде соромно. І, до речі кажучи, для мене це теж було свого роду новим випробуванням. Адже за короткий проміжок часу ти проводиш дуже велику кількість переговорів, набагато більше, ніж в процесі управління компанією. Це одночасно і бадьорить, і стомлює, і загострює відчуття.



Прописали:
 

ідею
 

бюджет
 

 

джерела фінансування
 
домовленості з артистами
 
домовленості з партнерами (+ місцева влада)
 
інформаційну кампанію
 
програму фестивалю.



У нашому випадку плюс був у тому, що в групі, яка займалася підготовкою фестивалю, були чітко розписані функції. Хтось комплексно вів роботу з артистами, хтось займався роботою з партнерами, хтось адміністрував проект. Всі ці функції виконували три людини, складові кістяк проекту – я, Дмитро Коровін і Леся Федоренко.
 

Ще є команда волонтерів, близько 10 осіб, яка виконує прості доручення. На проект також працює адміністратор головного інформаційної майданчика фестивалю – сайту www.chejazz.info. Він же відповідає і за промо в соцмережах.
 

Ну і, звичайно, ми використовували кадровий ресурс самої «Чернігівської медіагрупи»: юрист, бухгалтер, журналісти. Наприклад, заст. главреда нашої інформаційної газети «Чернігівські новини: 7 днів» Віра Едемська люб'язно погодилася бути пресс-аташе заходу, а також редагувати газету фестивалю «Джаз для масс».
 

Вже на другий рік фестиваль вийшов з локального на всеукраїнський рівень. Ми створили пул із всеукраїнських медіа. А в цьому році, наприклад, інформаційними партнерами фестивалю виступили телеканал UBR, радіо «Ера FM», журнали «Країна», «Експерт-Україна», група газет Aviso, а також численні інтернет-ресурси. Також нас підтримали колеги з Полтави та Сум – Віктор Чубенко («Жовта газета, «Коло») та Ігор Даниленко («Данкор»). Ну і, звичайно, ми задіяли практично всі медіа в самому Чернігові: преса, радіо, телебачення, інтернет.
 

Активна фаза рекламної кампанії становить місяць до заходу. Перші інформаційні матеріали ми починаємо поширювати за три місяці до івенту.
 

Головною проблемою для фестивалю залишається пошук одного великого титульного партнера, який дозволив би закрити всі питання з фінансування.
 

Я завжди кажу, що гарний фестиваль складається із величезного кількості дрібниць. Якщо говорити про контент, то ми намагаємося, щоб музика була якісною, але не занадто складною - у розрахунку на нашого середнього слухача. Ми подбали про якісний звук – запросили професійного звукорежисера, а також інших фахівців, щоб рівень захід був досить високим.
 

Так, у нас невеликий фестиваль, і ми не можемо поки похвалитися багатою фестивальною історією. Але ми робимо камерний фестиваль, де людям крім музики ще приємно і комфортно поспілкуватися і потусити.

 


У нас вже є:
 
  • креативне промо
  • якісна поліграфія
  • брендовані сувеніри
  • хороша фуд-зона
  • немузичні івенти в рамках фестивалю.


Еволюція
 

Якщо говорити оразвітіі фестивалю Chernihiv Jazz Open, то на другий рік його проведення ми змінили головну концертну площадку на більш велику. Також стали запросили більше іноземних колективів. У минулому році хедлайнером був Карл Фрієрсон (соліст De Phazz), а в цьому році радувати глядачів буде паризький бенд Paris Combo.
 

 

У цьому році ми ввели безкоштовну сцену для тих, хто хоче послухати музику, але не може придбати квиток. А однією з головних фішок фестивалю стане джаз-парад, який ми організовуємо вперше.
 
Емоційної та іміджевої складової я задоволений. Фінансовий результат поки залишає бажати кращого. Але це питання часу – фестивалю ще потрібно три-чотири роки попрацювати на ім'я.
 
В принципі, я думаю, що заробляти на фестивалі можна. Але це не будуть колосальні гроші. Якщо ж говорити про конкретні цифри сьогодні, то, до прикладу, в цьому році ми очікуємо, що доходи фестивалю покриють видаткову частину на 80%.

 

Разом:
  1. Якщо ви вирішили створити великий культурний фестиваль, то, в першу чергу, шукайте однодумців – і в себе в редакції, і в місті. Однодумці – це не просто ваш трудовий ресурс, це такі ж зацікавлені люди, як і ви, тому ефективність їх роботи в рази вище, ніж у найнятої робочої сили.
  2. Сформулюйте ідею фестивалю, розпишіть по пунктах:
 
бюджет
 
джерела фінансування
 
домовленості з артистами
 
домовленості з партнерами (+ місцева влада)
 
інформаційну кампанію
 
програму фестивалю
 
  3. Розподіліть функції між людьми, яких ви привернете до організації проекту.
  4. Чітко пропишіть функції редакцій вашої компанії і сформуйте пул медіапартнерів в залежності від ваших амбіцій (якщо хочете стати всеукраїнським фестивалем – то кличте в партнери столичні ЗМІ, якщо обласним – ті, у кого гарні тиражі і покриття в області, якщо ви претендуєте на міський рівень – спирайтеся на міські газети і канали).
  5. Якщо у вас високий рівень домагань, то запросіть потужних хедлайнерів, навіть якщо їхні гонорари складуть левову частку витрат. Головне – не помиліться з вибором.
  6. Не розраховуйте на швидке повернення грошей.









 

Леся Ганжа, Редакторський портал