Чернігівська Медіа Група взяла участь у всеукраїнському газетному конгресі
На початку листопада 2012 року в Києві пройшов уже четвертий газетний конгрес. Цей захід збирає провідні українські видавничі компанії, а також їх співробітників і самих видавців. Більше 120 фахівців зібралися в ці дні, щоб послухати колег, поділитися досвідом та й просто відчути лікоть товариша по цеху. У цьому році наша компанія прийняла активну участь у підготовці конгресу, більш того ми були ініціаторами проведення в рамках конгресу практичної конференції з обміну досвідом та професійними напрацюваннями. В рамках конференції CMG представила три практичних кейса.
Представляємо Вашій увазі декілька думок і висновків за підсумками цього видавничого форуму.
Стає складніше, але цікавіше! Або 10 висновків Четвертого Всеукраїнського Газетного Конгресу-2012
Наш журналіст, прослухавши основні доповіді і кейси на Газетному Конгресі та випивши з десяток філіжанок кави з видавцями під відверту розмову, постарався зрозуміти і почути головне. Пропонуємо вашій увазі десять суб’єктивних, але тим не менш цікавих висновків і трендів за результатами головної цьогорічної тусовки українських газетярів.
1. Всередині видавничої галузі зосереджений величезний іноваційний потенціал. Свіжі думки, часом прості, але ефективні рішення допоможуть регіональним видавцям вистояти в непрості для галузі часи. Настає розуміння того, що основним гравцям немає з ким і що ділити. I тим більше немає сенсу ховати від інших свої невеликі пермоги. Обмін ефективними рішеннями стає рятівною паличкою для галузі. Сильні допомагають сильним, а також тим, хто здатен ними стати.
2. В принті продовжується процес укрупнень і поглинань. Економічна криза, як хижа зграя вовків, «топить» компанії з менш ефективним менеджментом і розчищає дорогу для більш швидких, іноваційних і жорстких видавців. На ринку регіональної преси намічається тенденція 2-3-х більш-менш сильних видавництв на регіон.
3. На ринку все менше залишається газетних проектів, створених не задля отримання прибутку. Відкривати нові газети для «впливу на процеси» і утримувати їх стає все дорожче. Ситуативно кількість газет збільшилася під час передвиборчої кампанії. Але вони зникли так же швидко, як і з’явилися. Залишивши по собі шлейф зниження роздрібних продажів тиражу та передплати.
4. Фактор якісного і оригінального контенту стає не темою для розмов, а принципом виживання. Читач потребує принципового нового матеріалу, як за змістом, так і за формою. Його цікавлять глибоко пророблені деталі. Він потребує якісної візуалізації. В газети все частіше перетікають традиційно журнальні форми подачі матеріалу.
5. Найближчим часом видавцям не слід чекати на іноземних інвесторів у принт. Можливо навіть цього вже не станеться ніколи. Цьому сприяє як загальна тенденція перетікання аудиторії з принту в он-лайн, так і вкрай неоднозначні і нестабільні умови ведення бізнесу в Україні загалом. I це не дивлячись на невелику позитивну динаміку ринку реклами у принтових ЗМI останніх років.
6. Поступове якісне очищення аудиторії. Від газет активно ідуть в інтернет читачі, яким потрібні свіжі новини. Ті, хто шукають відповіді на питання «Що?», «Де?», «Коли?» роблять це насамперед за допомогою мережі та телевізора. Але залишаються ті, хто хоче знати «Чому?» і «Що буде далі?». I рівень довіри до преси у цих людей стабільно високий.
7. Тиражі газетних проектів, розрахованих на сільського мешканця традиційно не падають.Хоча втримувати їх стає все складніше. Це пов’язано з попереднім пунктом. Доступ до інтернету в сільській місцевості поки що доволі обмежений, тому газетам вдається втримувати свої позиції. В містах і передплата, і роздрібні продажі зазнають більших втрат.
8. В регіональних видавництвах продовжується процес розвитку он-лайн проектів. На цьому ринку ще відчутно мало грошей. Але він цікавий як видавцям, так і читачам. Видавці відкривають нові веб-ресурси і перезапускають старі, інвестуючи в них гроші. Продовжується поступове перепрофілювання редакцій на мультимедійні.
9. Газети-лідери в Україні ще довго будуть актуальними, і ще довго залишатимуться основними генераторами грошей для видавництв. Тому стратегічно вірно приділяти більшість часу розвитку існуючих успішних газетних проектів. Не забуваючи, тим не менш, і про он-лайн. Нові технології і нове дихання для «старих робочих конячок» - ось напевно основний тренд найближчих років в газетній галузі в Україні.
10. А як Вам? Людмила Сова, головний редактор газети «Районка», м Пологи: «Особливо мене вразив, залишивши довгий шлейф емоцій та роздумів, виступ польського колеги Гжегоша Піхоти… Його досвід впливу газети на Міністерство Освіти Польщі – стимулює до власних впливових проектів». Сергій Первозванський, комерційний директор газети «Молодий буковинець»: «Було так багато цікавих виступів, що хотілося всі почути. Тому є таке бажання - щоб наступного разу легше сприймати таку кількість корисних кейсів було б добре розподілити все на два дні!».
Стає складніше, але цікавіше! Або 10 висновків Четвертого Всеукраїнського Газетного Конгресу-2012
Наш журналіст, прослухавши основні доповіді і кейси на Газетному Конгресі та випивши з десяток філіжанок кави з видавцями під відверту розмову, постарався зрозуміти і почути головне. Пропонуємо вашій увазі десять суб’єктивних, але тим не менш цікавих висновків і трендів за результатами головної цьогорічної тусовки українських газетярів.
1. Всередині видавничої галузі зосереджений величезний іноваційний потенціал. Свіжі думки, часом прості, але ефективні рішення допоможуть регіональним видавцям вистояти в непрості для галузі часи. Настає розуміння того, що основним гравцям немає з ким і що ділити. I тим більше немає сенсу ховати від інших свої невеликі пермоги. Обмін ефективними рішеннями стає рятівною паличкою для галузі. Сильні допомагають сильним, а також тим, хто здатен ними стати.
2. В принті продовжується процес укрупнень і поглинань. Економічна криза, як хижа зграя вовків, «топить» компанії з менш ефективним менеджментом і розчищає дорогу для більш швидких, іноваційних і жорстких видавців. На ринку регіональної преси намічається тенденція 2-3-х більш-менш сильних видавництв на регіон.
3. На ринку все менше залишається газетних проектів, створених не задля отримання прибутку. Відкривати нові газети для «впливу на процеси» і утримувати їх стає все дорожче. Ситуативно кількість газет збільшилася під час передвиборчої кампанії. Але вони зникли так же швидко, як і з’явилися. Залишивши по собі шлейф зниження роздрібних продажів тиражу та передплати.
4. Фактор якісного і оригінального контенту стає не темою для розмов, а принципом виживання. Читач потребує принципового нового матеріалу, як за змістом, так і за формою. Його цікавлять глибоко пророблені деталі. Він потребує якісної візуалізації. В газети все частіше перетікають традиційно журнальні форми подачі матеріалу.
5. Найближчим часом видавцям не слід чекати на іноземних інвесторів у принт. Можливо навіть цього вже не станеться ніколи. Цьому сприяє як загальна тенденція перетікання аудиторії з принту в он-лайн, так і вкрай неоднозначні і нестабільні умови ведення бізнесу в Україні загалом. I це не дивлячись на невелику позитивну динаміку ринку реклами у принтових ЗМI останніх років.
6. Поступове якісне очищення аудиторії. Від газет активно ідуть в інтернет читачі, яким потрібні свіжі новини. Ті, хто шукають відповіді на питання «Що?», «Де?», «Коли?» роблять це насамперед за допомогою мережі та телевізора. Але залишаються ті, хто хоче знати «Чому?» і «Що буде далі?». I рівень довіри до преси у цих людей стабільно високий.
7. Тиражі газетних проектів, розрахованих на сільського мешканця традиційно не падають.Хоча втримувати їх стає все складніше. Це пов’язано з попереднім пунктом. Доступ до інтернету в сільській місцевості поки що доволі обмежений, тому газетам вдається втримувати свої позиції. В містах і передплата, і роздрібні продажі зазнають більших втрат.
8. В регіональних видавництвах продовжується процес розвитку он-лайн проектів. На цьому ринку ще відчутно мало грошей. Але він цікавий як видавцям, так і читачам. Видавці відкривають нові веб-ресурси і перезапускають старі, інвестуючи в них гроші. Продовжується поступове перепрофілювання редакцій на мультимедійні.
9. Газети-лідери в Україні ще довго будуть актуальними, і ще довго залишатимуться основними генераторами грошей для видавництв. Тому стратегічно вірно приділяти більшість часу розвитку існуючих успішних газетних проектів. Не забуваючи, тим не менш, і про он-лайн. Нові технології і нове дихання для «старих робочих конячок» - ось напевно основний тренд найближчих років в газетній галузі в Україні.
10. А як Вам? Людмила Сова, головний редактор газети «Районка», м Пологи: «Особливо мене вразив, залишивши довгий шлейф емоцій та роздумів, виступ польського колеги Гжегоша Піхоти… Його досвід впливу газети на Міністерство Освіти Польщі – стимулює до власних впливових проектів». Сергій Первозванський, комерційний директор газети «Молодий буковинець»: «Було так багато цікавих виступів, що хотілося всі почути. Тому є таке бажання - щоб наступного разу легше сприймати таку кількість корисних кейсів було б добре розподілити все на два дні!».